21 Şubat 2012 Salı

ORGANİK KÖY-2

Gelelim bir gün önceki  yazımızın daha doğrusu yaşadıklarımın devamına.

Malum köy yeri. En son yayınınmda belirttiğim gibi , tarıma zeytinciliğe dayalı bir geçim şekli köy oğlu köy yani. Şehir görünümlü köy değil. İşte yaşadıklarım burda başladı 444 0 375 nolu telefona müptelalığım. Yaşadığım ev köyün en yüksek yerinde sayılır. Bir tepenin yamacındaki en son ev, daha yukarıları safi zeytinliktir..(1800'den Günümüze şiirimde yaşadığım evi görebilirsiniz).

O şiirde geçen badem ağacının doğu kısmında 2 dönüm kadar bize ait atıl durumda bahçe onun batısında uzaktan akrabalara ait takribi 1.5 dönüm yine atıl yani ekilip biçilmeyen oldukça yaşlı 3-5 incir ağacı ile 7-8 tane ekşi mi ekşi nar, limon , mandalin, portakal ağaçlarından oluşan yeşilliği bolcaya yakın bir görünümde bir alandan ibaret.Hatta kocaman bir incir ağıcı da bir kolunu pencereme kadar uzatmış durumdadır. Kışın sopa gibidir bu kollar ama yazın agaca tırmanmadan pencereme kadar en güzel incirlerini bana sunar.

Düşünün hayvanlar eğitilebilir de bitkilerde sinir sitemi zaten yok odun mu odun ama burada çayırotu bile olsan birşeye hizmet etme bilinci var .organikliğe bak zeka bile organik ficus familyasından gelen incir ağacında.Heleki serçelerin o kuşluk vaktindeki cıvıldamaları bu ağacın dallarında seslendirilmeleri yokmu.(Bknz soluksuz saygımdın yada sabahı çay kaşığı ile uyandırıyorum şiirlerime , onları bu ortamda bir çırpıda yazmıştım) Köy yeri olurda tavuk , horoz olmazmı... Olur elbet bizim değil ancak komşuların hayvancıkları işte az önce anlattığım bahçede eşelenip dururlar ... İncir ağaçları adeta kümesleridir.Hiç yemlendiklerini görmedim.Doğal ortamda yani organik olarak ekosistemde çarklarını döndürüyorlar.

Bir gün hiç üşenmedim saydım 12 horoz 22 tane tavuk vardı.Enteresan bişey var aslında.Sabaha karşı 3-4 oldumu bu 12 horoz ortalığı inletir saat 8 e kadar.Bazı zamanlar O bana meyvelerini dallarıyla ikram eden incir ağacının altında tünerler.Uyurlar . İşte ozaman ötmeye başladıklarında dayanamam bazen kovalar durumda olduğumda oldu.Neyse köyde yaşıyoruz sonuçta.... Köy havası , sesi gürültüsü olacak. Ama bu allı pullu gösterişli alımlı horozlar sabaha karşı 3 ten saat sabah 8 e kadar öten şahıslarda sonradan anladım bir sorun var.Öğlen vakti o kadar tavuktan sadece bir tanesi gıdaklıyor. Bülbül gibi şakıyor desemde olur.Diğer tavuklarda tık yok. Daha çözemedim hayret gerçi bu sorunda onların sorunu .Hayvanca halletsinler.

Neyse bir sabah yine bunlar aynı anda ötmeye başlayınca bana yakın ağacın altında . Bir hışımla kalktım odamın penceresine yöneldim.Ana:!!! cami minaresinde hani kandillerde yakılırya şıkır şıkır o ışıklar yanıp sönüyor ne anlama geliyor derken hoca ezana bozuk hoparlörden asılmaya başlayınca o ışıkları unuttum horozları kovaladım.Az sonra serçelerde bu senfoniye katıldılar.Tam bir ahenk.:) Desibel katsayısı oldukça yüksek bir orkestra.Köy orkesrtası tam anlamıyla.Horozlardan birtanesi ötmeye başladı mı 35 saniyede bitiriyor nefesli çalgılar grubu mübarekler. Trompeti klarneti obuası vesairesi var. Hafif yaylılarda serçeler.Temel ritim müziği olarak kesintisiz.Cikciki de cik cik, tam bu esnada cami hocası ki o hoparlör hep arızalı metalik direkt keskin ses.

Aynı zamanda hocamız da organik, ezan sırasında öksürür hapşurur. Ben biliyorum aslında neden böyle yaptığını.Bizim köyde yaşayanlar eyvallah herkesin bir inancı var.Mesala köyün erkek kesmi istisansız yaz sezonunda , hemen hemen hergün (% 89'U) plajlardaki cafeleri, sahil yamaçlarını doldururlar. Hatta motorbisikletin üstünde sabahtan akşama kadar öylece duranları bilirim.(Tabi yön kumsala doğru)ilk defa köyümüze denizimize gelenler denize bakan heykel olarak algılaybilirler çünkü heykelimiz tek bir noktaya bakmaktadır. Ramazan ayında köy erkeklerinin % 50 side akşamları teravidedir.Cuma namazlarında % 70 i vakit namazlarında % 40'ı camiye gider. Bu oranları kafadan attım.Eğer merak edip anket yaptıracak olan varsa buyursun gelsin. 3 aşağı beş yukarı benim yüzde oranlarımı bulur.Ama değmez yani, ben ne yazıyorsam o. Vakit namazlarına erkelerin % 40'ı sürekli gider dedim ama buna sabah namazı nı ilave etmiyelim.Oran onda daha düşük 5-10 kişi gidiyorsa cami hocasının bu zoruna gidiyor olsa gerek ki tüm köyü inletiyor. .Ne hoparlörü yaptırıyor nede sabah ezanında aksırmaktan tıksırmaktan vaz geçiyor. (İlçe müftülüğüne 3 defa dilekçe yazdım ama vermedim)

Minaredeki ışıkları yakıp söndürmesinin nedenini mantık yürüterek buldum gibi.Şöyleki karşı köyün camisinin minaresinde de bazı sabahlar ışıklar yanıp sönüyor.Hangi köyün minaresinde ışıklar sönüp yanarsa hemen bir telaşlı avazla ezan başlıyor. İki köyün camı hocası sabah ezanında rekabeteler yada iddaya girmişler gibime geliyor . kim önce başlarsa nasıl geçtim gibilerinden alay işaretini minarenin ışıklarını kapatıp açarak yapıyorlar olabilir . Bu benim görüşüm günahlarını almıyayım . Belki elektrik hatlarında sorun vardır.,,,,,,,,,,,,, İşte bu ortamda metalik ezan sesi hariç herşey buram buram köy havası her sabah tekrarlanan günün ilk ışıklarına kadar devam eden bu organik senfoniye son zamanlarda 2 eşekte katılır olmuştu.Eşeklerin yerini traktörler alsada , arabalar 3 liraya 5 liraya satılsada direniyor organik köyüm eski zamanların hayvan gücüne be...,,Yine cümleleri uzattım eşeklere bağladım ki eşeklerle 444 0 375 nolu telefonun sıra geldi ilişkilendirilmesine yarın bu ilişkilendirilme bitecek . Sona çok yaklaştım lütfen biraz daha sabır diliyorum.

Evet yazarken kendimi kaybediyor imla hatalarım korkunç derecede farkındayım.Bunun için özür dilerim ... Buarada söz verdiğim geçen yazılarımdaki konuları unutmuş değilim Hatırlamanız için aşağıda tekrar hatırlayalım görüşmek üzere.(Köy olurda köpek olmazmı diye sormayın olmazmı onlar 7/24 susmadıkları için havlamalarını özümsedim onun için saygımda var onları bu yaşadıklarımın dışında tutuyor ve yazılarıma ilave etmiyorum.Tek sustukları geceler tilki ve sansarların dolaştığı geceler)--- 1- Sağlıklı yaşam için spor yaparken nasıl para kazanılr. 2-İlçemden yazlık alacaklara vede tekne tutkunu olanlara müthiş cazip haberlerim. 3-Aşk hikayem. 4- Sonsuz hayvan sevgisi. Saygılarımla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder