19 Şubat 2012 Pazar

ORGANİK KÖYÜM

Evet yine blogtayım. Organik , doğa dostu  ilçem hakkında ilk bölümde ulaşımına değinmiştik. Doğrumudur? Doğrudur.Dünde an be an yaşadığım kooparatifçiliğe ilk adım atışımın  o engin heyecanını  maruz görün anlatmak zorundaydım.. ..Aslında yazılası o kadar şey vardı ki hepsini unutturuverdi.Haaa  dün bankadan çıkarken bizim köyden bir abiyle karşılaşmıştım. Yeni üye olmanın heyecanı ile buraya aktaramamıştım. Yeri geldi onuda paylaşayım ki içimi kemirmesin. Yatırdığım paranın dekontunu  iki   nüsha   olarak aldım   Biri bende kalacakmış diğeri , Hayvansal Tarım Kooparatifine verilecekmiş.(İÇSES : Tarımsal Hayvan kalkınma Kooparatifi'miydi , hayyy neydi adı bunun.. Vallaha karıştırdım))) Neyse.  O bende kalacak nüshayı tıpkı taktir almış bir çocuk edasıyla  ajandamın arasına muntazam şekilde koydum. İçim huzur doluydu. Tam bankanın kapısına yöneldim ki  yukarıda belirttiğim abi ''Hayırdır Levent'' diye sorunca , ''iyidir abi  Hayvan kooparatifine üye oldum'' dedim. Gülerek, sırıtarak hatta küçümseyerek  '' Bizim köydende varmı''  deyince dumura uğradım. Acaba neden böyle sordu diyorum hala .Bizim köydeki bazı insanları hayvan olarakmı gördü yoksa kooparatifimizin ana konusu olan büyük baş hayvanlara insan gözüyle mi baktı.Daha çözemedim inanın.

Sanırım artık daha genel konulara değinip bireyselikten uzaklaşmalıyım.Bu konuyu kapatalım artık.

   Başta belirtiğim gibi ulaşıma değinmiştim. Şimdi gelmek istediğim konu. Buranın bana kazandırmaya çalıştığı en güzel olgulardan 4-5 tanesini sıralayalım.Bu olgularda  aşk var yardımseverlik var çevre bilinci hayvan sevgisi , kutsal değerlerimize saygı var.Hangisinden başlasam ki? Battı balık yan gider.Hayvan sevgisinden başlıyalım.(Yemin ederim kooparatifle alakası yok gına geldi biliyorum)

   Bundan 3 ay önceye kadar doğduğum  köyde oturuyordum.Köy Bademli yani diğer eski adı Anconoz. Denize 400-500 metre mesafede genel anlamıyla düzlük bir alanda kurulmuş tarihi  Anconoz' danda anlaşılacağı üzere epey eski bir köy.15 mil açığında Yunanistan'a ait Midilli adası bulunmaktadır.Zeytincilik  başta olmak üzere , balıkçılık , bahçecilik , turizmcilik:))) vesaire. Ha birde kahvecilik unuttum  yaa bu da önemli .  .  Neyse.  Karşıyaka'dan ayrılıp tamamen bu köye yerleşmem ise 1.7 yıl öncesine dayanıyordu. aslında 1.5  yıl olduda  ilgi çeksin diye 1.7 yıl yazdım.Yaklaşık 18 yıl uzak kaldığım sadece yazları 1-2 aylığına tatil için geldiğim köyümde her köyde olduğu gibi malum değişikler vardı. Nedir bunlar? Yeni evler , yazlık siteler bir sürü tabelalar Kahvehanelerinde o hantal televizyonlar yerine Lcd kocaman ekranlı televizyonlar, moblet markalar yerine yepyeyeni vitesli motorsikletler son model olmasada 4 oturgaçlı götürgeçler( yine kıllık yaptım öz Türkçe yazarak ilginizi çekmek için) yani binek otomobiller.     Ve de dahada çok uzatılan köy camisinin minaresi. Ağlar , beyler amelelerde değişmiş anlıyacağınız.Cep telefonları , telsiz telefonlar daha saymakla bitmez.  İnternet i unutmayalım tabiiki. Çağdaşlığın en belirgin özelliği kültür alışverişinin olmazsa olmazı İNTERNET   İnternet demişkende bari internet bağlatayımda blogtan uzak kalmayayım dedim.Kararımı verdim. Bilgisayar aldım.Ev telefonu üzerinden bağlatacağım için annemin üzerine  kayıtlı telefon olduğundan , anne böyle böyle deyip   rica ettim. (Yaklaşık 1.5 ay sürdü ricamın kabulü)))Neyse sıra geldi internetin bağlanmasına .Köyle ilçe arası 9 km denize nazır uçurumlardan sahillerin kıyısına uzanan yoldan geçerek ilçeye ulaşıyorsunuz.Görsel zenginlik heleki Midilli adasıyla güneş bütünleşince bir bambaşka olur.Bu yol kenarlarında sürekli hatta 24 saat park halinde araçlar vardır. Sevgilisini alan , eşini dostunu alan. Burdadır .Hatta sabahları bazen ilçeye erken gitmem gerektiğinde sabahın köründe bu bahsettiğim deniz manzaralı kilometrelerde sabah yürüyüşüne çıkmış bay-bayanları görmeniz çok normaldir.Bu konu aslında  dünkü en son açıklayacağım spor yaparken part time nasıl para kazanılır konusnuda içeriyor.Fakat  anlatacaklarım uzadığı için , bugün bu konuyu anlatmam zor . Eee sizde merak edin canım .
Annemle beraber gittik.İnternet bayine başvurumuzu yaptık. Ben ne zaman bağlanır dedim.Başvuruyu kabul eden  görevli başını kaldırdı tiksinme mimiklerini andıran bakışlarla 7 iş gün içinde bağlanır dedi  ve kafasını yine gişenin ardındaki bilgisayar klavyesine soktu. Dosyalara soktu diyecektim  ilgi çekmek  için ama bu sefer yemezler dediğinizi duyar gibiyim.Bilişim çağındayız.

3-5 gün geçti modemi herşeyi kurdum net geldiğini belirtecek modem üzerinde ki yeşil mi mavimi neyse o  ışıklarda gözüm.Bazı  geceler netin bağlandığının ıspatı olan ışıklar  şimdi yanarmı acaba diye düşünürken modeme bakarak uyuyakaldığımı hatırlarım.Olsun  7 nci günde geçti.ışık yanmıyor. Yarın  gündüz kesin bağlarlar dedim içimden  8 nci günün sabahında rüyamda olsa gerek bir nur doğdu yüzüme allah dedim internet bağlandı. Bir hışımla  kalktım gözlerimi açmamla annemin sabah namazı için kakltığını ve ışığı yaktığını görünce  hiddetlendim. O hiddetle anne ya 1-2 gün sabah namazını kılmayıver ne olur diye homurdandım. İçeriki odadan oğlum noluya diye annem söylendi.Yok bişey anne dedim yorganın içine gerisin geriye gömüldüm.Ertesi gün 444 0 375 nolu telefonla ilk tanışmam oldu.Gayet kibar bir beyfendi buyurun Murat ben nasıl yardımcı olabilirim diyince hah dedim bu Murat beyin ses tonundan iyi biri olduğu anlaşılıyor içime doğdu bu benim internetle ilgilenir dedim.Gerçi ona ulaşana kadarda epey müzik dinledim vay be dedim eski zamanlarda dıtdıt sesler şimdi senfoniye dönmüş.nerden bilebilirdim köyümü bethovenin 9 ncu senfonisi ile gözlemliyebileceğimi.Bu olaydan sonra zaten sadece klasik müzik dinler oldum(9 ncu senfoni hariç onun ayrı hatırası var). Bu arada bir net bağlatmanın insanı ne kadar kültürel zenginlikle tanıştırması açısından burada yaşıyor olmanın güzelliklerine bakın , bu klasik besteler yüzyıllar önce dinleniyormuş Avrupa'da. Ben  ve benim gibiler yeni tanışmış oldu internet sayesinde.

 Şık olmadı Murat bey ((((( . O tv spikerlerinde bile olmayan mükkemmel sesinizle ''Levent bey kaydınızı yaptım en  kısa sürede size cevap verilecektir e yakışmadı.15 gün sonra Bergama - Dikili yetkili müdürlüklerinin önce telefon numaralarını bulmak için  bilinmeyen telefon noları servisini aradım verilen her yeni telefonada kimse cevap vermemesine rağmen 15 nci numarada bir allahın kulu çıktıda  derdimi anlatabildim. En sonunda modemimde tüm ışıklar fullendi. O ayki telefon faturası çok geldi malum( Dıtdıt dinlemdin Levent bey klasik müzik dinledin faturanın çok gelmesi normal dıt dıt lı fonda köy manzarası çekilirmiydi yoksa (İÇSES))) .Anneme dedim ki anne ya bu kadar  çok ev telefonundan sağı solu ,cebi arama dedim. Su çu ona yüklemek için. Çok gelmiş ev telefonun faturası bak. Annemde faturayı görünce normal aradım oğlum dedi kadıncağız.)))

Nete bağladık bağlanmasına ama 444 0 375  nolu telefonla asıl işimin yeni başladığını nerden bilebilirdim.İsmini burda yazmayacağım bir görevli bayanla duygusal anlamda yakınlaşacağım hiç aklıma gelmezdi :()))))) Devamı yarına.. Klavyemin harareti yükseldi..

Saygılarımla.

4 yorum:

  1. merhaba cecil::) achiless te hoş gelmiş.

    YanıtlaSil
  2. :)hoşbuldum levent..
    ya hu içerik uyarısı veriyor bloga girişte..
    yetişkinler içindir hani sakıncalı bloglar gibi?
    haberin varmı?
    neyse ben aynurla uygun zamanda konuşurum :P
    BU KONUYU :)))

    YanıtlaSil
  3. CECİL; farkettim şimdi , bilinçli değil ama yasaklara karşı her zaman merak vardır.böyle kalsın:))))

    YanıtlaSil