19 Şubat 2012 Pazar

ORGANİK İLÇEMDEN BUGÜNE DAİR

Evet bugün yağmur yok ancak hatırı sayılır derecede güneş olmadığı zaman soğuk. Çevre dostu ve tamamen ORGANİK ilçem.
Yaklaşık yarım saat önce Bademli'den çocukluk arkadaşım olan Eray'ın yanındaydım.Balık satımı ve deniz ürünleri üzerine restorantı var. İşyerinin ikinci katında çayını içtim . Çay söylemişti.Sağolsun. Hayırdır dedi. Elinde evraklar  karşıdaki işhanına girip çıkıyorsun.Hayır , hayır dedim  fidanlık açıyorum onun  resmi işleri için koşturuyorum.Buradaki Hayvansal Kalkınma Kooparatifi'ne üye olmamız gerekiyormuş.Bin liracık onu yatırayım dedim.Ziraat Bankasına gittim sıra numaramı aldım neyse sıra geldi.
Daha önce üye olan arkadaş  bankadan  şu kooparatife üye olmak için para yatırcam de onlar bilirler demişti. Neyse çalışanların  öğle yemeğinden sonraki o ağırlıklarını üzerinden atmaları için bi 5 dakika bekledikten sonra gişeler açıldı.20 dakika sonra sıra bana geldi.Gişedeki genç kıza dedim ki '' hanımefendi  Tarımsal Kalkınma kooparatifine üye olucam, dün de gelenler olmuş hesap nosu yok üye girişi kaydı yapabilir misiniz dedim.Kızcağız haklı olarak  ben yeniyim hesap nosu olmadan  işlem yapamam hatalı bir yere üye girişi yaparım filan. Haklısnız dedim. Cep telefonuma sarıldım ki bu kooparatifin mali müşavirinin bürosunu arayıp hesap nosunu öğrenmek için.Yaklaşık 10 dakika çaldırmama rağmen açan olmadı. Acaba dedim bugün cuma  işyeri mi kapalı eyvallah olur ya dinimizce herkes cuma vakti işyerini kapatıp camiye gitmelidir diye bir  zorunluluk var herhalde diye düşündüm. Yok ama iki hanım çalışıyor .Biri rahmetli amcamın  torunu diğeri de benim işlerimle ilgilenen bir hanım. Neyse bir 20-30 dakika sıra alıp beklemeyi göze alamadığımdan hanımefendi arıyorum cevap vermiyorlar .Rica etsem arabaya atlayıp hemen  büroya gidip hesap nosunu alıp gelsem sıraya girmeden benim işlemimi yapar mısınız diye sordum.Olumlu cevabı alınca da ışık hızıyla bankadan çıktım. Zar zor bulduğum parkyerindeki arabama 500 metre kadar yol katettikten sonra ulaşabildim.Geri geldiğimde arabamı nereye park edeceğimi düşünüyordum.Neyse vardık ORGANİK İLÇE'min herhangi bir işhanındaki herhangi bir mali müşavirinin bürosuna.Merdivenlerden çıkarken hala çaldırıyorum büro telefonunu açan yok. Hanım çalışanlar olmasa camideki hoca hutbeyi ağır ve uzun tuttu dicem. Acaba dedim  salgın filan mı oldu, yangın mı çıktı olurya Allah korusun millet can derdinde sen hayvansal kalkınma kooparatifine üye olma derdinde. Kendine çeki düzen ver dedim ağır takıl.Neyle karşılaşacağını bilmiyorsun nötr ol dedim. Çok şükür tedirginlikle ikinci kattaki büronun  gayet albenili kapısını görünce bir oh geçirdim.Kapıyı tıkladım.içeri girince gayet normal ofis çalışanları gayet rutin işlerinde dosyalar malum bilgisayarlar.Merhabalar filan dedimki sizi arıyorum ama telefonlarınız çalışmıyor mu(Pot kırdım manyağım ben kendime küfürler ettim. Bir çalışanı patronun yanında küçük düşürmek offf ya wcye gitmişse ya ne bileyim başka nedenler de olabilir patavatsızlığım diz boyu ayıkla BİLİNCİN taşını şimdi:).Allahtan kan uyumlu akrabam var. O hemen Levent abi yan tarafta inşaat var ve dünde aşırı yağmur yağdı onun için hatlarda sorun vardır alışığız deyince sadece içimden vay be dedim. O çok önemli kooperatifin banka hesap nosunu alıp tekrar bankaya ulaştım. Bu sefer o genç kızın yanındaki daha yaşça büyük gişe memuruna yöneldim. Öncelikle işini halletmesini bekledim. Bu arada genç kızla da göz göze geldik ki hani sıra almadan işlem yaptıracaktım hatırla der gibi. Neyse yandaki yaşça büyük hanıma açıklama yapınca. Sıra almama gerek kalmadı. Neyse hesap nosunu girince ohooo dedi bu koopratifin 3 yıldır herhangi bir işlemi yok ondan dolayı hatırlayamıyoruz deyip işleme başladı. Ben de dedimki biz canlandırcaz bu kooparatifi içimden de bu kanunu çıkaran Bakana sevgilerimi saygılarımı sunuyorum. Fidanlıkla çiçekle ağaçla inek besiliciğini bir tutmasından dolayı. Gerçi elimiz mahkum yoksa satış yapamayız 8-9 fidancı birleştik  her birimiz bir ziraat mühendisi çalıştırmak yerine kooparatif adına bir mühendis tutacağız böylece tüm masrafları eşit şekilde ödeyeceğiz. Vay be ne kooparatifçilik ruhumuz varmış. Bu kanun çıkmadan önce kırankırana rakiptik fidanlık sahipleri olarak.:))

Aslında ben bunları yazmıyacaktım yahu.Ama olsun ilçemin bir diğer özelliği daha çıktı ortaya.

1_ Kesinlikle cep telefonu olsun normal telefon olsun insanların birbirlerinin telefon sesi  ile değil birebir görüşmelerini sağlayarak  sosyalleşmemizi sağlaması açısından bu arızalar bilinçli çıkartılıyor. Farkındayım. Örnek yandaki inşaatın temelinde telefon hattının kablosunun ne işi var :)

2_ Örümcek ağı bağlamış bir hayvansal kooparatifi  canlandırarak ülkemizin et ihtiyacının  dışalıma bağlı kalmadan kendimize yeter olmayı sağlıyor.(Bu arada fidanlık açmak yerine hayvan besiliciğine yönelmeyi bile düşünür oldum yalan yok:)

 Yukarıda yazdıklarımın yarısında arkadaşım Eray 'Levent şimdi aklıma bişey geldi önemli  onu halletmem lazım deyip bu anlattıklarımın sonunu dinleme zahmetinde bulunmadı:))Bu kültürü özümsemek benim için zor olacak galiba.Burada bu tip sosyalleşme konularını herkes biliyor anlatınca sıkıldı tabii.Haklı:)))

Yarın süper 3 konu var ORGANİK ilçem hakkında.Biri herkesin eğlenerek spor yaparak para kazanacağı algısı vergisi olmayan partime bir iş kolu. Diğeri özellikle buradan yazlık alacaklara ve de tekne tutkunu olanları ilgilendiren bir başka konu diğeri de bende saklı kalsın...

Görüşmek üzere saygılarımla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder